Prachtige paleizen en sissende slangen

7 augustus 2014 - Bangkok, Thailand

Op deze zonnige ochtend liepen we naar pier 13 om de boot te nemen. Het wordt al bijna gewoon! Bij nr 9 stapten we uit om nu dan toch naar het koninklijk paleis en de bijbehorende tempels te gaan. We wurmden ons langs de stalletjes op het marktje bij de pier en de ogen van de jongens bleven haken bij handgeknoopte draken van touw. Everts onderhandelingen leidden niet tot een veel lagere prijs, maar de jongens waren zeer tevreden met het eindresultaat.

Daarna de pracht en praal van het paleiscomplex. De kinderen knielden bij de boeddha van smaragd en we bewonderden al het goud en de muurschilderingen over het leven van boeddha eromheen. Lucas vond ook de marcherende soldaten en de wachters bij het hek van het paleis erg interessant en was steeds druk aan het fotograferen.
We eindigden onze rondwandeling in de schaduw van een boom om ons meegebrachte broodje op te eten.

De volgende bestemming was de Snake farm. We hadden op een plattegrond een metrolijn zien staan waarmee we precies goed zouden uitkomen. Helaas, bij navraag bleek dat die nog in aanbouw is. Dan maar de taxi. Het gezelschap werd opgesplitst en uiteindelijk kwam de ene helft van de club voor 100 bath op de plaats van bestemming en de andere voor 250 bath.
De Snake farm is een schaduwrijke oase van rust in de drukke stad. Het instituut bestaat sinds 1923 en was de eerste plek in Azië waar antiserum wordt geproduceerd.

We namen nog een koud drankje voordat de slangenshow begon. Als eerste kwam de King Cobra die door drie mannen werd binnengedragen. Heel indrukwekkend. We kregen vele soorten slangen te zien waarvan er eentje meteen tegen het hek op wilde kruipen! Gelukkig, die was niet giftig.
Toen volgende nog het slang aaien. Er werd een meisje naar voren geroepen en ze kreeg een jong van een albino Burmese python aangereikt. Zo had ze niet door dat achter haar een volwassen exemplaar werd binnengedragen. Ze schrok wel even toen die in haar nek werd gelegd! De jongens gingen snel in de rij om ook met de python te mogen knuffelen. Fenna vond de slang niet lief.

Terug naar het hotel met de taxi. Nu was het prijsverschil niet zo groot. Wel het tijdverschil: een kwartier!
De lucht was inmiddels betrokken maar er moest toch gezwommen worden. Leuk als het belletjes regent!

1. Hans:
    7 augustus 2014
    Jongens, wat een avonturen. Slangen aaien: Zijn slangen aaibaar? Nee, toch. En zwemmen als het regent, dat is fijn. Heerlijk hoor zoals jullie bezig zijn. Nog veel plezier!
  2. Pieter:
    7 augustus 2014
    Wat een spanning en sensatie!
  3. Lyan:
    8 augustus 2014
    Geweldig,ik kijk iedere dag uit naar het reisverslag,we worden wel verwend op deze manier.Echt heel leuk om zo het wel en wee van jullie 7 te volgen.Nog proficiat met de jarige job!!
  4. Jacques:
    8 augustus 2014
    Wat een dappere achterneefjes ! Dat jongleren met levende slangen zou niets voor mij zijn. Ik deel de mening van Fenna.