Oriental Kwai resort

8 augustus 2014 - Nong Bua, Thailand

Vandaag hebben we Bangkok achter ons gelaten. Heerlijk, frisse lucht in een tropische tuin.
Na het ontbijt werd onze Toyota Commuter (een 12 persoons busje) bij het hotel afgeleverd. Na wat gedoe met de papieren en een testritje konden we vertrekken. De Tomtom leidde ons soepel door Bangkok en al spoedig reden we op een doorgaande weg waar de drukte wel meeviel.
Na twee uur rijden besloten we maar even een plaspauze te houden. Bij het kleine eettentje waren ze blij verrast dat er van die leuke westerse kinderen langskwamen; "very handsome" en ze moesten wat kneepjes en porretjes doorstaan. We konden geen wijs uit de Thaise menukaart en het al bereidde eten dat in pannen op de balie stond zag er niet aanlokkelijk uit. Dan maar wat drinken. Ze hadden maar een paar flesjes fris koel, dus enkelen moesten het doen met een warme cola.

Na nog een half uur rijden kwamen we aan bij het Oriental Kwai resort. We werden ontvangen met grote paraplu's want de regen kwam plots met bakken naar beneden. Jasper en Lucas doken meteen in de kast met dvd's en vonden de Lama's en Harry Potter. Hoera!
Toen de regen was gestopt werden we door de tropische tuin vol prachtige bloemen naar onze huisjes geleid. Wat een plek! Met het zwembad voor de deur moest er natuurlijk weer een duik worden genomen. Jasper vertelde aan een Nederlands jongetje in het zwembad stoere verhalen over de Snake Farm.

We aten met uitzicht op de river Kwai met eerst een ondergaande zon en toen een bijna volle maan. Inmiddels gonsde het van de krekels, kikkers en andere luidruchtige nachtdieren. Te midden van al dat "kabaal" werd op de veranda dit stukje geschreven.

1. Jacques:
    8 augustus 2014
    Vol bewondering voor Evert, die blijkbaar onbevreesd en met succes een kleine schoolbus door het drukke verkeer van Bangkok weet te rijden. Jeugdige overmoed of gewoon het slimste neefje met onvermoede talenten ? Van zijn moeder horen en zien we weinig in dit blog. Heeft ze het wel naar haar zin ?
  2. Anna:
    9 augustus 2014
    Wat een schitterende plek ! Wat je noemt een paradijsje, met zwembad helemaal top. Jasper en Lucas zijn wel moedig, met die grote griezelige slangen om hun nek. Voor mij niet aaibaar hoor. Ik geniet iedere dag weer van al jullie belevenissen. Veel plezier allemaal .