Vier eilanden in de Andaman zee

18 augustus 2014 - Ao Nang, Thailand

De regen kwam nu toch een keer met bakken uit de lucht. Net als wij wat Bounty-eilandjes in een tropisch blauwe zee willen bezoeken.
De dag begon zonnig, dus we begonnen helemaal ingesmeerd aan onze expeditie. Tegen de tijd dat onze 25 persoons longtailboot de haven uit voer, waren er in de richting van de bestemming al interessant donker gekleurde luchten te zien.
Tub-eiland, de eerste bestemming, bereikten we droog. Maar we werden toch nat van het zwemmen en snorkelen. Heerlijk in dat warme blauwe water, zeker als je dan ook nog mooie vissen tegenkomt!
Toen we weer verder gingen om langs chicken-island te varen, kwam dan toch de regen die we al hadden zien aankomen.
Aan de andere kant van chicken-island kon worden gesnorkeld. Het zit daar vol mooie geel-zwart gestreepte vissen. Het regende hard en er waren flinke golven, dus snorkelen was daar alleen voor de echte durfals. Jasper en Lucas gingen.
Bij de volgende bestemming, Poda eiland, kwam het hele gezelschap aardig doorweekt aan. Onder het aanwezige afdak kregen we een heerlijke lunch. Toen iedereen zijn roze melamine bordje leeg had, was het weer droog. Dus, snorkelen maar weer!
Daarna ging de reis verder naar de laatste bestemming: Phra Nang Cave. Jasper en Lucas mochten op het dak van de boot zitten, waar zij - dat vertelden ze achteraf - chips en cola kregen.
In de Phra Nang grot was een offerplaats waar een enorme stapel fallussen lag. Offers voor de vruchtbaarheid.
Bij deze grot is een prachtig strand met fijn zacht zand en een mooie branding. Weer het water in dus!
Gewassen en gespoeld kwamen we weer terug in de haven. Toen we met de pick-up bij ons hotel waren afgezet, was het tijd voor een ijsje. De ijs en chocolade resten spoelden we eraf bij de zwembaddouche. En ja, als je er dan toch bent, kan je nog best even gaan zwemmen.

1. Hans:
    18 augustus 2014
    Heerlijk hebben jullie het. Dat is goed om te lezen. Prachtige foto's. Nog veel plezier in de laatste week!