Jaspers 10e verjaardag: kano's in plaats van taart

19 augustus 2014 - Ao Nang, Thailand

Hieperdepiep, alweer een jarige vandaag! Na een feestelijk en vroeg ontbijt, mocht Fenna nog een keer ontbijten met opa en oma. Jasper, Lucas, Evert en Tjarda gingen op kanotrip. In Jaspers vakantie top vijf nu geëindigd op nummer 2 (na de olifanten).
Al snel nadat we begonnen waren met peddelen, zagen we heel veel slijkvisjes en krabbetjes en daarboven op de rotsen een hele grote hagedis. Daarna vluchtten heel veel kleine visjes voor ons weg die daarbij allemaal boven het water uit sprongen. Dat was een gaaf gezicht!
We bogen af, een kloof in met mangroven. Goed sturen, anders liep je met je kano op een zandbank. In de kloof was weer een drooggevallen plaat met krabbetjes in allerlei kleuren die heel leuk zwaaiden met hun ene grote schaar. En dan ook nog aapjes in de mangroven. Wat een mooie tocht!
Ondertussen vermaakte Fenna zich met oma en opa in het zwembad en met spelletjes en kleuren. Bij terugkomst had ze een mooie verjaardagsbrief voor Jasper.

De kanoërs kwamen hongerig terug na een iets rustiger rit dan op de heenweg. Dat kwam doordat Evert een flinke fooi in het vooruitzicht had gesteld als hij wat rustiger zou rijden. Er was nog wat discussie achterin de songtaew of hij het verdient had, maar het was vooral heel gezellig en veel lachen met drie Vlamingen, een Canadese en twee Engelsen die in Dubai wonen. Op de heenweg begonnen ze meteen hard te zingen voor Jasper toen ze hoorden dat hij jarig was.
's Middags gingen we naar het strand. Evert ging even lopen om het laatste stuk strand tot de rotsen te verkennen. Hij ontdekte een rij van 15 genummerde massagesalons en daarachter, jawel, een kanoverhuur. Leuk! Wie wil er kanoën in de branding?
Na een uurtje plezier in de golven kwam er een bui aan. We lagen net op tijd in het zwembad toen de bui echt losbarstte.
De dag werd besloten met pizza in een door Jasper gekozen restaurant en als toetje een Aonangs pannenkoekje. Jasper kreeg ook nog twee keer een aai over de bol van een extravagant opgedofte vrouw, (of was het toch een man?) en van ons een houten kikker waar hij al een paar keer verlangend had gekeken. Je wordt maar 1 keer tien!