Thema van de dag: zwemmen!

3 augustus 2014 - Hua Hin, Thailand

De vraag van vandaag: gaan we eerst in zee zwemmen of in het zwembad. De zee won.

Het was maar een klein stukje lopen naar het strand. De drukke weg tussen ons hotel en het strand oversteken kostte het meeste tijd om er te komen. We kozen vier ligbedden waavan de parasols de belangrijkste accessoires waren. En er was een restaurantje bij zodat we op de bedjes van heerlijke verse fruitshakes konden genieten en later ook van een lunch (aan tafel). De bedjes werden niet gebruikt door de kinderen: die lagen de hele tijd in de zee. Dat is goed vol te houden als het zeewater minstens 25 graden is!
Omdat het laagseizoen is wisten de strand verkopers ons goed te vinden. Uiteindelijk verlieten we het strand met een kokosnootolifantlampje (? Ja, echt waar. Gekocht door Lucas) en drie jurkes voor de twee kleinste kleindochters. De verkoop startte met een prijs van 350 bath voor 1 jurkje en eindigde na de "special price" van Evert met 450 bath voor drie.

Toen het zwembad ook nog intensief bezwommen was gingen we met een tuktuk naar de avondmarkt. We pasten er met z'n zevenen in!
We aten op straat op plastic stoelen voor de Seven Eleven. Dat wil zeggen: de volwassenen aten lekker verse vis, Jasper at niets en lag verlept op tafel (teveel gezwommen?) Lucas vond de saus te slijmerig en Fenna begon te pruilen toen ze hoorde dat ze rijst moest eten. Toch at ze de fried rice met smaak op.

1. Mirian:
    3 augustus 2014
    Leuk hoor! Ik had jullie graag gezien met z'n 7-en in de tuktuk... En heel benieuwd naar dat kokosnotenolifantlampje!?
    Hoop dat je dit je dit volhoudt tot het eind van de reis Tjarda!
  2. Lyan:
    3 augustus 2014