Moederdag

12 augustus 2014 - Nong Bua, Thailand

Op 12 augustus is de koningin van Thailand jarig. De Thai hebben dan vier dagen vrij om moederdag te vieren. Dan kan je bijvoorbeeld - net als wij - op 11 augustus met de hele familie naar de Erawan watervallen gaan.
We waren wat vroeger opgestaan zodat we voor de grote stroom uit de watervallen konden bezoeken. Toen we bij de parkeerplaats kwamen, bleek dat dat maar matig gelukt was. Langs het water hadden zich al vele families op hun picknickkleedje geïnstalleerd en uit de tassen en koelboxen kwamen complete maaltijden en zelfs ijsklontjes tevoorschijn.
We keken onze ogen uit, hoewel we van de watervallen door de mensen niet zoveel zagen. Evert ging met de jongens nog naar het derde niveau van de zeven niveaus, en Will en Hub bleven bij niveau twee kijken naar de jongste dames die te water gingen.
Omdat wij de lunch niet hadden meegenomen gingen we weer richting de parkeerplaats waar (uiteraard) voldoende eetgelegenheden waren om onze buikjes te vullen.

Toen we weer bij onze huisjes waren, doken de kinderen weer voor uren het zwembad in. We lieten een lekkere cappuccino bij het zwembad brengen en genoten van het goede leven. 's Avonds nog een laatste keer eten met zicht op de river Kwai. De jongens gingen nog een keer de tuin in voor hun gecko-telling en kwamen blij terug om te vertellen dat ze er nu 200 hebben gezien.
We hoorden een hoop gelach toen we op de veranda nog wat zaten te drinken en de kinderen binnen naar een dvd van de Lama's zaten te kijken. Maar dat gelach hoorden we niet meer als de kikkers begonnen te kwaken.