Kanchanaburi

9 augustus 2014 - Nong Bua, Thailand

In Kanchanaburi ligt de beroemde, of misschien beter, beruchte Bridge over the river Kwai. Een brug in het traject van de Birma spoorweg waarvan de aanleg in de Tweede Wereldoorlog honderdduizenden mensen het leven heeft gekost. Deze geschiedenis is een stuk indrukwekkender dan de brug zelf.
We hebben de brug deze middag bezocht na een ochtendje luieren en zwemmen. Vanaf de brug zijn we verder gereden naar de begraafplaats waar bijna 7000 geallieerden die bij de aanleg van de spoorlijn zijn gestorven, zijn begraven. We zijn langs de graven gelopen en hebben veel Nederlandse namen gezien.
Geen leuk maar wel een indrukwekkend uitstapje.

Op een heel andere manier indrukwekkend was de shoppingmall annex supermarkt die we op de terugweg aandeden. Wat een giga supermarkt! Zo groot dat we Will zeker 10 minuten kwijt waren. Ze meldde zich weer via een sms. We konden haar ophalen bij de kassa's.
Weer terug op ons parkje konden de kinderen hun nieuwe zwembrilletjes proberen. Dat scheelt misschien wat rode chlooroogjes.